Hei taas!
Tämän viikon aloitammekin toivottamalla "uuden" oppilaamme Taavin joukkoomme.Tervetuloa takaisin, Taavi!
![]() |
Kuva:Jukka Joensuu |
Perjantaina haastoimme hienolla päivänavausesityksellämme koko koulun tekemään hyviä tekoja luonnon ja ympäristön puolesta. Päivänavaus meni todella hienosti, kiitos kaikille teille!
Leirikoulussa ja päivänavauksessa saimmekin vähän esimakua alkaneesta Erasmus+-projektista, mikä on jatkoa keväälle päättyneelle projektille. Sen tavoitteena on tutustuttaa oppilaat syvällisemmin Kestävän kehityksen Agenda 2030-tavoitteisiin. Minkähän tavoitteen puolesta me erityisesti liputimme perjantaina?
Samaa teemaa jatketaan myös kuvataiteessa, missä teemme taidetta luonnon avulla, luonnosta löytyvin raaka-ainein luontoa säästäen.
Myös ympäristöopin projektimme vahvistaa kestävää kehitystä, ovathan metsät koko elämän kannalta ensiarvoisen tärkeitä.
Jokaisen on hyvä tietää metsästä paljon, sillä vain tietämällä asioita voimme ymmärtää luontoa ja itseämme. Kestävän tulevaisuuden rakentamiseen tarvitaan paljon myös mielikuvitusta ja luovuutta, mutta ennen kaikkea yhteistä tahtoa paremman tulevaisuuden puolesta. Kun muistat, miten ihmeellisiä hetkiä koimme Oulangalla ja viime viikon kuvataidetunneilla, ymmärrät, kuinka metsät ovat paitsi hapen, ravinnon ja mielenrauhan myös luovuuden lähde. Tämän viikon ykköstavoite onkin siis saada metsäprojketimme valmiiksi. Haluathan tehdä siinä yhdessä ryhmäsi kanssa parhaasi! Perjantainaesitysten tulee olla valmiit. Saat tehdä osuuttasi myös äidinkielen puolen ryhmän tunneilla. Katsoithan ohjeet ja linkkilistat Classroomista? Luithan oman metsätyyppisi tiedot ensin oppikirjasta ja vihkon monisteesta?
Kuvataideretkemme itsearviointi löytyy Qridin tehtävälistoista, vasta aniharva oli käynyt arvioimassa yhteistyötään, ideointiaan ja toteutustaan maataidetehtävässä.
Ympin arvioinnit löytyvät Qridin tavoitteista.
Kuva "neeviikuu 5a"- matikankirjastamme
Matematiikassa kertaamme peruslaksutoimituksia. Ne, joilla testi jäi perjantaina kesken, voivat tehdä sitä loppuun puolen ryhmän tunneilla.
Äidinkielessä jatkamme opiskelutaitojen harjoittelemista. kirjoitamme myös tietotekstiä. Puolen ryhmän tunneilla on mahdollisuus työstää omaa metsäprojektiosuuttaan myös.
Eilen oli lukuaidon päivä ja "Read hour". Muistathan pitää joka päivä lukutaidon päivää lukemalla vähintään puoli tuntia päivässä?
Historiassa jatkamme kivikauden tutkimista ja pohdimme, miksi luolamaalauksia on tehty ja mistä niitä löytyy. Missähän alla oleva kalliomaalaus sijaitsee? Mikä mahtaa olla viereisen kuvan kiviteos?

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti